Website Optimalisatie

Het verbeteren van je conversion flow

Wil je meer leads en sales uit je website halen? Dan is conversieoptimalisatie een goede eerste stap. Het maakt niet uit hoeveel verkeer je naar de website stuurt of hoe hoog je pagina rankt op Google, als jouw websiteverkeer niet de op bedanktpagina komt, dan heeft je conversiefunnel duidelijk wat aandacht nodig. Om je websitebezoekers te laten converteren, moet de websiteflow geoptimaliseerd worden, om te voldoen aan de behoeften van je websitebezoekers.

Het gemiddelde conversieratio van een website ligt ergens tussen de 2 and 3 procent. Dit betekent dat 97 tot 98 procent van je bezoekers niet converteert, wat veel ruimte biedt voor verbetering. In conversie optimalisatie hebben kleine verbeteringen veel impact. Wanneer je je conversieratio verhoogd van 1% naar 2%, lijkt dit een kleine verbetering, maar in feite is dit een groei van 100%. Wanneer je erin slaagt om je conversie ratio te verdubbelen, betekent dit dat je de acquisitiekosten per bezoeker kunt halveren. Dit wordt nog interessanter wanneer je in je achterhoofd houdt dat paid advertising steeds duurder wordt.

Zo verbeteren we de prestaties van je website:

Aanscherpen van merkpropositie

Het aanscherpen van je merkpropositie aan de hand van de Golden Circles van Simon Sineks (why, how, what), zodat je websitebezoekers weten dat ze aan het juiste adres zijn, wanneer ze landen op jouw homepage.

Identificeren van de behoeften van de websitebezoekers

Identificeren wat mensen echt willen van je en het structureren van je website, zodat het voldoet aan de belangrijkste behoeften van je bezoekers.

Copy & Art

Het verbeteren van de overtuigingskracht van je website door het toepassen van Chialdini’s principes van be├»nvloeding, rekening houdend met de huisstijl en de mogelijkheden en beperkingen van het template van de website.

Impact Effort Matrix

Prioriteit geven aan verbetermogelijkheden in must do’s (quick wins), nice to haves, lange termijn kansen (strategie) en don’t do’s.

Agile testen

Het optimaliseren voor conversies middels het gebruik van een testroadmap en Google analytics.

Verhogen van verkoop en leads

Conversie optimalisatie is een continu proces en werkt als een domino-effect. Als je geleidelijk je conversie blijft verbeterten, groeit je omzet exponentieel.

Documentatie

Alles wat we doen, documenteren we. Elke test, stap of aanpassing zetten we in een heldere rapportage, zodat iedereen op de hoogte is van wat er al geprobeerd is en wat werkt en wat niet.

Wil je meer sales en leads uit je website halen?

Laat de url van je website achter en ik geef gratis en vrijblijvend advies om de conversie op jouw website te verbeteren. We spreken de belangrijkste quick wins telefonisch door, zodat je weet waar de verbetermogelijkheden liggen.

Email